2010011201 |
Educació en valors amb perspectiva de gènere |
2018-2019 |
Taller a centre. Primària-Secundària |
|
|
|
15/1/2019 - 29/1/2019 (15 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
Ajuntament de Santa Margarida i el Monjos |
|
Av. Catalunya, 74 (Santa Margarida i els Monjos)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’activitat vol formar i sensibilitzar als professionals de l’educació en el tema de la perspectiva de gènere. Partim del potencial transformador que tenen com agents socialitzadors/es i transmissors/es de valors.
L’activitat s’adaptarà al grup i a les seves característiques un com coneguem quins professionals assistiran.
La metodologia serà una combinació de conceptes i anàlisis teòrics i estratègies i dinàmiques pràctiques; comptant sempre amb la necessitat d’una part vivencial imprescindible per poder repensar la nostra pràctica quotidiana.
L’activitat respondrà a la creixent complexitat de la nostra societat amb l’idea de dotar d’eines que ajudin al treball quotidià a les escoles o espais d’ educació no formal.
Una formació a partir de la qual desenvolupar habilitats per gestionar, des de la sensibilitat, molts conflictes i desigualtats que es donen en les relacions i que tenen el seu origen al biaix de gènere.
Al taller identificarem els elements discriminatoris que reproduïm als nostres espais de treball. Treballarem conceptes bàsics per poder analitzar en base al sistema heteropatriarcal en el que vivim. Veurem que vol dir i què implica la “perspectiva de gènere” i les fases necessàries per poder portar endavant un canvi a la nostra aula/centre.
Per fer-ho caldrà realitzar un treball extern a la formació on es realitzi un diagnòstic de gènere i es pensin les línies de treball a seguir i les eines i recursos que necessitarem.
|
| |
Objectius |
· Revisar les prenocions adquirides en la pròpia socialització de qui hi participa.
· Portar a terme dinàmiques enfocades a desenvolupar estratègies d’intervenció amb infants.
· Promoure l’educació afectiva-sexual, la coeducació, l’educació no sexista, la educació feminista i la perspectiva de gènere aplicada a l’àmbit educatiu.
|
| |
Continguts |
El context de partida i les desigualtats de gènere en l’àmbit educatiu.
Conceptes teòrics: La construcció social i normativa del sistema sexe-gènere, androcentrisme, heteronormativitat.
Revisió dels propis valors i biaixos de gènere.
Revisió dels propis valors i creences associades a la violència vers les dones.
Com fer una diagnosis de gènere.
Anàlisi de material .
Estratègies i activitats d’educació no sexista i prevenció de les violències de gènere.
Recursos educatius.
|
| |
Observacions |
Equip de coordinació:
Pilar Moyano Lopez (Tècnica igualtat Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos)
Maite Lopez (Tècnica servei Infància)
Teresa Rovira mateu (Tècnica Joventut)
|
| |
Avaluació |
L’impacte esperat és que, al haver realitzat una revisió dels biaixos androcèntrics de les nostres disciplines, qüestionat els supòsits de gènere i estereotips de gènere ocults, i incorporant una anàlisi que desvetlli les causes i mecanismes que sustenten les desigualtats de gènere i que són l’arrel de la violència masclista, es produeixi una major visibilització de les dones i les seves aportacions, una la millora de les desigualtat de gènere i que disminueixin les situacions violentes (amb una visió amplia d’aquest concepte) provocades pels nens i la seva vivència de que és ser home.
|
| |
Requisits de certificació |
L'activitat se certificarà amb l'assistència a un mínim del 80% de les hores presencials i l'avaluació positiva de les tasques individuals i grupals pactades. Concretarem més endavant.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de primària i secundària dels centres educatius del municipi de Santa Margarida i els Monjos i altres professionals implicats en el projecte.
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
15/01/2019 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dimarts |
22/01/2019 |
1700 |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
29/01/2019 |
1700 |
- |
|
| |